Het lukt niet, wat moet ik doen?
Femly is heel makkelijk: je kunt altijd de witte stekker van Femly uit het stopcontact halen, zodat Femly weer opnieuw opstart bij het in het stopcontact zetten. Dit is altijd het eerste wat je kunt doen als iets niet werkt. Check als dit niet werkt of alle kabels achter de tv en in het Femly kastje goed ingestoken zijn (haal ze er even uit en doe ze er vervolgens weer in). Het kan zijn dat door het transport de kabels los zijn gaan zitten. Het kan zijn dat het wifi netwerk niet sterk genoeg is. Dit is heel makkelijk te checken met een zgn “speedtest”. Indien het beeldbellen niet werkt, zie onze “Checklist beeldbellen” https://drive.google.com/file/d/1BpXTLcbiBL55oeJtKgED4V5QvUEAhfzX/view?usp=sharing
Hoe stel ik WiFi in op het Femly kastje?
Het WIFI netwerk bij je dierbare kan ingesteld worden met een mobiele telefoon of een laptop; dit kan zowel met de Femly App als met een ander apparaat. Instructies instellen WIFI met de Femly App: – Open de Femly App – Druk rechtsboven op de drie puntjes – Kies “Femly instellen” – Druk op de knop “Femly instellen” – Dan ziet u “Femly wil verbinding maken met het wifinetwerk “Femly”? – Klik op “verbind” – Selecteer het betreffende WIFI-netwerk die voor de Femly TV gebruikt gaat worden – Voer het wachtwoord van het betreffende WIFI-netwerk – Druk op “Verbinding” – Na het invoeren van de gegevens is de melding zichtbaar “Wachtwoord opgeslagen” – Druk op “Ok” – Test na 30 seconden of Femly actief is op de TV door een testbericht te sturen en/of van template te wisselen Instructies instellen WIFI buiten de Femly App: – Ga naar “Instellingen” op de telefoon / laptop – Ga naar instellingen van “WIFI” – Selecteer het WIFI-netwerk “Femly” – Een menu van Femly wordt zichtbaar – Selecteer het betreffende WIFI-netwerk die voor de Femly TV gebruikt gaat worden – Voer het wachtwoord van het betreffende WIFI-netwerk – Druk op “Verbinding maken” – Test na 30 seconden of Femly actief is op de TV door een testbericht te sturen en/of van template te wisselen
Kan / mag ik ook de Internet van mijn buren gebruiken?
Als je toestemming hebt van de buren en je krijgt hun codes en de wifi is sterk genoeg bij je dierbare, dan kun je de wifi gegevens van de buren gebruiken voor Femly.
Waarom heb ik een slechte beeldbel verbinding?
Dit kan meerdere oorzaken hebben: – Geen of lage kwaliteit data op de mobiele telefoon / ipad: door slecht extern datanetwerk (1G/2G/3G/4G/5G) of slechte WIFI – Het Femly kastje bij uw dierbare is niet verbonden met WIFI of heeft slechte WIFI – De stroomkabel van de TV of de Femly is bij uw dierbare uitgetrokken – Internet in de regio is slecht door omstandigheden – Ga al deze aspecten na voordat u de helpdesk van Femly benaderd
Waarom heb ik geen beeldbel verbinding?
Voor problemen met beeldbellen is er een checklist beeldbellen. Vraag deze op via info@femly.nl. De checklist bevat de volgende controles: – Is het Femly kastje verbonden met wifi? Stuur een berichtje en kijk of deze aankomt (het bericht gaat van grijs naar zwart of het vierkantje verdwijnt) – Is de webcam aangesloten op het Femly kastje? – Heeft de beeldbeller voldoende data op de telefoon? – Is er op de telefoon toestemming gegeven voor de camera en microfoon? – Is de wifi kwaliteit op het Femly kastje voldoende? – Het kan zijn dat er al iemand aan het beeldbellen is.
Wat te doen als de TV melding maakt van “No Signal”
Blijkbaar is er een stroomstekker uit geweest. Trek beide stekkers er weer uit. Steek eerst de zwarte stekker (van de tv) erin. Hierna moet de witte stekker erin (Femly). Femly zal automatisch opgestart worden. Voorkom dat de stekker van de Femly tv en kastje eruit getrokken worden. Als dit toch gebeurt, wordt verwezen naar voorgaande aanwijzing.