Zodra je op de knop “Beeldbellen starten” drukt, wordt geprobeerd beeldbellen. Het opstarten duurt meestal tussen de 30 en 50 seconden. Zo kan de persoon die gebeld wordt rustig klaar gaan zitten. Als het langer duurt, kan waarschijnlijk geen beeldbel verbinding gemaakt worden. Je dierbare hoeft dan ook geen actie te ondernemen. Op de TV verschijnt “Inkomende oproep”; daarna wordt de verbinding automatisch gemaakt. Via de app kun je de tv uitzetten. Indien de TV uit staat / in standby wordt de TV “aangezet” (/actief) gemaakt zodra iemand gaat bellen. Na het beeldbellen gaat de TV weer uit / in standby. Ook kun je via de app beeldbellen blokkeren (via de knop beeldbellen instellen). Dit is handig wanneer bijvoorbeeld kleinkinderen té enthousiast oma beeldbellen. Zou een blokkade zijn ingesteld, krijg je tijdens het beeldbellen een foutmelding te zien. Deze foutmelding geeft aan dat er geen toegang tot de functie beeldbellen bestaat.
Hoe kan ik berichten posten?
Iedereen kan berichten plaatsen op de Femly TV via de app. Elk bericht wordt 1 minuut getoond op de Femly TV en rouleert vervolgens. Door op een bestaand bericht te drukken in de app (of ingedrukt te houden), is het mogelijk om deze te bewerken of te verwijderen. Om verwarring te voorkomen, verwijder je oude of niet relevante berichten. Een aantal van de template’s focussen sterker op foto’s en video’s dan op berichten. Dit betekent dat je in deze templates je berichten korter moet maken, omdat deze anders niet volledig getoond kunnen worden.
Hoe kan ik de DAG-agenda invullen?
De Femly TV heeft een DAG-agenda in template 1. Druk op agenda en vervolgens op de + rechtsboven. Dan zie je 4 soorten agenda punten die ingevuld kunnen Herinnering: een moment / actie van 1 uur Medicijnen: een moment / actie (later rood gekleurd op tv) van 1 uur Afspraak: een moment / acties van minimaal 1 uur of langer Feestdag: een situatie die de hele dag boven de agenda gepresenteerd Vul de titel in en ook de beschrijving. Kies dan een datum en tijdstip. Vervolgens is het mogelijk “herhaling” te kiezen: “wanneer” met keuze dagelijks, wekelijks of jaarlijks als ook “hoelang” met keuze altijd, aantal keer als ook tot datum Door op een bestaande agenda item te drukken (of ingedrukt te houden) is het mogelijk om items te bewerken of te verwijderen; let op: als een item bewerkt wordt, moeten opnieuw de herhalingsinstellingen ingevoerd worden.
Hoe kan ik foto’s of video’s uploaden?
Je drukt op “foto’s en video’s” en dan zie je rechtsboven een +. Zo kun je foto’s en video’s toevoegen. Iedereen die je toevoegt kan dit via de Femly app, mits deze functie is toegestaan. Meer informatie over foto’s – Bij elke foto kan een titel toegevoegd worden. – Om de hoeveelheid prikkels van jouw dierbare prikkels te beperken raden wij aan niet meer dan 25 foto’s te uploaden. – Foto’s worden om de 10 seconden naar het Femly kastje gezonden en op de tv getoond. Daarom worden de foto’s eerst grijs afgebeeld in de app en zodra ze op de televisie te zien zijn, worden ze donker. Meer informatie over video’s – Video’s kunnen niet langer zijn dan 20 seconden. – Video’s worden afwisselend met de foto’s getoond. Hoe te verwijderen – Door op een bestaand foto of video te drukken (of ingedrukt te houden) in de app is het mogelijk om items te bewerken of te verwijderen
Hoe moet ik de Femly app installeren?
Femly is te gebruiken in combinatie met onze app. Deze kun je downloaden in de Appstore of Playstore met de zoekterm “femly”. Hieronder vind je ook rechtstreekse links. Let op; de login gegevens verschillen ten opzichte van de website femly.nl. Dit betekent dat je een losstaand account op jouw Femly hebt. Als je zelf je wachtwoord hebt gemaakt, heb je Femly 2. Klik hieronder voor de desbetreffende apps. Femly 2 op iPhone apps.apple.com/nl/app/femly-2/id1560623836 Femly 2 op Android play.google.com/store/apps/details?id=nl.femly.android — Als je een email ontvangen hebt met daarin je wachtwoord en gebruikersnaam heb je Femly 1. Klik hieronder voor de desbetreffende apps. Femly 1 op iPhone apple.com/nl/app/femly/id1439042352 Femly 1 op Android play.google.com/store/apps/details?id=nl.rementis.android
Is de app geschikt voor elke telefoon?
Voor Apple (iOS) heb je versie 11 of hoger nodig. Voor een ander toestel (zoals Samsung, Huawei, Xiaomi) heb je Android 5.0 of hoger nodig. Om te kunnen beeldbellen heeft de app toestemming voor de camera en microfoon nodig. Dit vraagt de app bij het eerste gebruik, maar kun je ook via de instellingen van jouw apparaat instellen.
Kan ik Femly op mijn eigen televisie gebruiken?
Ja, dit kan zeker! Wij zijn populair omdat de eigen TV gebruikt kan worden voor Femly: bijvoorbeeld het beeldbellen zonder dat de dierbare iets hoeft te doen. De TV gaat vanzelf aan of gaat automatisch over van tv kijken naar beeldbellen en weer terug naar de oorspronkelijke stand. Femly op de eigen TV is recent op de markt gekomen. We zijn nog bezig met verdere verbetering van deze functionaliteit. Niet op alle TV’s werkt deze functie. Er zijn minimale eisen. Deze zijn: De tv moet minimaal 2 HDMI poorten hebben: in poort 1 voor tv kijken en poort 2 voor Femly De tv moet een zogenaamde cec-functie hebben (geef je TV model door en we controleren het voor je) Gecombineerd gebruik van Femly met een antennekabel werkt helaas nog niet. Daarnaast werken niet alle merken nog feilloos. De kans op goede werking per merk is als volgt: Onze eigen Femly TV: 100% Samsung: 95% Sony: 95% Philips: 50% LG: 10%, alleen in en uit standby Andere merken: onbekend (we leren elke dag bij!) Ook goed om te weten, is dat Femly sowieso werkt op de eigen TV. Alleen bij het wisselen van apparaat zijn voorgaande punten van belang. Mocht het wisselen op afstand niet lukken, dan kan nog altijd de afstandsbediening gebruikt worden. Indien getwijfeld wordt over de functionaliteit van de TV aansturing, adviseren we toch de “Femly los” te bestellen en proefondervindelijk te kijken of Femly naar behoren werkt. Als blijkt dat de aansturing niet 100% naar wens is, kunnen we altijd nog de Femly TV nasturen. Als de Femly TV niet bevalt, kan in de proefperiode van 2 weken (in overleg eventueel langer) afgezien worden van de definitieve bestelling. Verwijzing naar onze handleiding “Eerste gebruik Femly eigen TV” https://drive.google.com/file/d/11oHYLFvKE7CXaHecKLlZ_j5pyPTug8hH/view?usp=sharing
Kunnen meerdere mensen tegelijkertijd beeldbellen?
Nee, er kan maar 1 persoon tegelijkertijd beeldbellen met de dierbare. Maak goede afspraken met elkaar wie, wanneer en hoe vaak iedereen gaat beeldbellen met de dierbare. Houd het overzichtelijk en rustig.
Wat is “template kiezen” in de Femly app?
Femly gebruikers hebben de mogelijkheid om een Femly template te kiezen. Er is keuze uit 3 templates; de eerste is compleet met agenda, foto’s, berichten en tijd, de tweede is de dag van vandaag met de foto’s (hier kunt u dus de carrousel op laten draaien) en de derde is de dag van vandaag, foto’s en berichten. Berichten rouleren elke 60 seconden en de foto’s elke 10 seconden. Attentie: maak 1 iemand verantwoordelijk voor de keuze van de template! Er worden meerdere templates ontwikkeld in de toekomst: geef speciale wensen door via info@femly.nl.
Wat kan ik met “televisie bedienen”?
Gebruikers kunnen met de Femly app “Femly aan” zetten: het Femly template wordt op het scherm getoond. Daarnaast kunnen gebruikers “televisie uit” zetten: het scherm wordt uitgezet / in standby gezet en wordt zwart. Als Femly op de eigen tv aangesloten is moet Femly in HDMI poort 2 zitten en de televisie in HDMI 1. Met de knop in de Femly app “televisie kijken” wordt het Femly portaal actief gemaakt en schakelt de TV over op HDMI 1. zo kan er door de eindgebruiker televisie gekeken worden.
Wat moet ik doen als ik Femly geleverd krijg?
Raadpleeg de gebruikersinstructies in de mail die we je gestuurd hebben. Je haalt de Femly TV uit de doos. Je doet vervolgens eerst de stekker van de tv (zwart) in het stopcontact en daarna die van Femly (wit). Vervolgens download je de Femly app. Je logt in met de inloggegevens die je van ons hebt gekregen. Hierna verbind je met je app de Femly TV met Wifi.